FANDOM

Już nie oglądam się za siebie. Nie żałuję. Patrzę w przyszłość. Wszystko jest ze sobą powiązane, a ja to będę wykorzystywał, by ujawniać, chronić, a w razie potrzeby – karać.
— Aiden obejmujący rolę Mściciela

Aiden Pearce (znany także jako Mściciel lub Lis) — główny bohater i protagonista gry Watch Dogs. Jest zdolnym hakerem, działających w Chicago. Wykorzystując dziury w systemie ctOS, Aiden używa smartfona zaprojektowanego przez Blume oraz oprogramowania stworzonego przez grupę hakerów DedSec, by pomagać i chronić mieszkańców Chicago, a także karać przestępców.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Aiden narodził się 2 maja 1974 w Belfaście w Irlandii Północnej. W jednym z plików dźwiękowych wyjaśnione zostało to, że jego matka przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych wraz z chłopcem i jego siostrą, Nicky, by uciec przed ich ojcem. Aiden dorastał w niebezpiecznej okolicy, gdzie często musiał bronić się i zatroszczyć o samego siebie. Jego siostra idealizowała swojego brata oraz uważała go za autorytet.

Wkrótce stał się członkiem gangu, nauczył się posługiwać bronią i specjalizował się w kradzieży. W trakcie swych przestępczych lat Aiden poznał Damiena Brenksa. Oboje nauczyli się od siebie różnych przydatnych umiejętności i stali się silną drużyną.

2012 Edytuj

W 2012 roku Aiden i Damien włamali się do hotelu Merlaut, chcąc opróżnić konta bankowe klientów i gości przybytku. Dermot Queen, właściciel budynku, myślał, że hakerzy zrobili to, chcąc posiąść film kompromitujący burmistrza Chicago. Wysłał za nimi najemników, którzy mieli nastraszyć Damiena i Aidena.

Po nieudanej misji Aiden całkowicie zerwał kontakt z Damienem. Wkrótce, podczas wycieczki do Pawnee, samochód Pearce'a został otoczony przez motocyklistów. Jeden z nich, Maurice Vega, przestrzelił opony w pojeździe mężczyzny, doprowadzając do wypadku samochodowego, w którym zginęła siostrzenica Aidena, Lena.

Aiden chciał zemścić się za śmierć dziewczynki. Rozpoczął własne śledztwo, chcąc odnaleźć zabójców. Wynajął w tym celu mieszkanie w Owl Hotel, gdzie zbierał dane, dowody oraz wszystkie niezbędne mu informacje.

Często odwiedzał grób swojej siostrzenicy. Pewnego dnia zastał tam swoją siostrę, która chciała przekonać go, aby przestał, ponieważ jego działania sprowadzą na rodzinę jedynie więcej nieszczęść.

Jakiś czas później Aiden nawiązał kontakt z macherem, Jordim Chinem oraz hakerem o pseudonimie BadBoy17. Ten pierwszy pomagał mu w odszukaniu zabójców siostrzenicy, podczas gdy drugi pomagał załatwić sprzęt oraz oprogramowanie hakerskie, dzięki któremu jego praca była ułatwiona.

Relacje Edytuj

Nicole Pearce Edytuj

Info Główny artykuł: Nicole Pearce

Aidena i Nicole łączy bardzo silna więź brata z siostrą. Po śmierci córki Nicky, Aiden stał się bardzo opiekuńczy wobec siostry. Czuł się odpowiedzialny i winny śmierci siostrzenicy. Nicole wiele razy prosiła go, by zaprzestał ścigania zabójców Leny, twierdząc, że może to przynieść tylko nieszczęścia. Kiedy Nicky dowiedziała się o tym, że Aiden jest niesławnym Mścicielem, była bardzo zmieszana i nie mogła w to uwierzyć.

Jackson Pearce Edytuj

Info Główny artykuł: Jackson Pearce

Aiden bardzo troszczy się o swojego siostrzeńca, Jacksona, i jest zdolny nawet zabić, byleby ten był bezpieczny. Okazał się bardzo opiekuńczy, kiedy matka chłopca została schwytana i uwięziona przez Damiena, nawet mimo świadomości, że jeśli chłopiec zamieszka u swojej terapeutki, może ona zacząć coś podejrzewać.

Lena Pearce Edytuj

Info Główny artykuł: Lena Pearce

Aiden bardzo kochał swoją siostrzenicę. Często zabierał ją i jej brata na wycieczki i spacery. Po jej śmierci w wypadku Aiden przysiągł zemścić się na zabójcach oraz powstrzymać ich przed dalszym działaniem.

Damien Brenks Edytuj

Info Główny artykuł: Damien Brenks

Damien i Aiden początkowo byli dobrymi przyjaciółmi i wspólnikami, jednakże akcja w Merlaut zachwiała ich przyjaźnią i stracili ze sobą kontakt. Żądny rewanżu za niepokorność Aidena oraz zamach na swoje życie, Damien porwał siostrę swojego dawnego przyjaciela i szantażował go, chcąc wykorzystać jego umiejętności, by móc się zemścić.

Jordi Chin Edytuj

Info Główny artykuł: Jordi Chin

Jordi i Aiden żyją ze sobą w zgodzie, choć często się wzajemnie denerwują. Mimo to rozumieją się i kooperują ze sobą. Dopóki jedna strona wykonuje dobrze swoją część pracy, druga także współpracuje. Aiden nie zawsze zgadza się ze sposobami pracy Jordiego, ale rzadko stara mu się przerywać.

Występy Edytuj

Watch DogsEdytuj

  1. Koniec ósmej
  2. Starszy brat
  3. Przepustka za kulisy
  4. Kierowca z tylnego siedzenia
  5. Otwórz swój świat
  6. Dzięki za podpowiedź
  7. To nie gość z pizzą
  8. Klucz w trybach
  9. W pasiaku
  10. Zaczekaj, dzieciaku
  11. Delikatne przedmioty
  12. Zabezpieczenie
  13. Jedną nogą w grobie
  14. W martwej strefie
  15. Tymczasowa naprawa
  16. Buldog babci
  17. To nie robota dla Tyrone'a
  18. Bez zaproszenia
  19. Okruchy chleba
  20. Spójrz w otchłań
  21. Ryzykowna oferta
  22. Wzór dla wszystkich
  23. Podkładanie pluskwy
  24. Daleko poza siatką
  25. Nadzieja to smutna rzecz
  26. Rojowisko paranoi
  27. Niepowstrzymana siła
  28. Przyszłość to Blume
  29. Do portfolio
  30. Wszelkimi niezbędnymi środkami
  31. Ktoś puka
  32. Najciemniej pod latarnią
  33. Szczurza nora
  34. Warunek Defalta
  35. Młodsza siostra
  36. Duchy przeszłości
  37. Bez odwrotu
  38. Czasem i tak przegrywasz

Watch Dogs 2Edytuj

  1. W cieniu

Ciekawostki Edytuj

  • Smartfon (profiler), którego używa Aiden to iPhone 6/6S.