FANDOM

CtOS Map

Mapa z możliwościami ctOSu

ctOS — system operacyjny stworzony przez firmę Blume, zarządzający całą infrastrukturą elektroniczną Chicago. System ten jest zarówno najmocniejszym jak i najsłabszym punktem miasta. Może szybko odnajdywać i likwidować potencjalne przestępstwa, ale może zostać także zaatakowany przez hakerów, którzy mogą czerpać korzyści materialne (np. okradając bankomaty lub samochody).

ctOS zbiera również informacje o każdym mieszkańcu i przetrzymuje je w centrach kontroli. Takich centrów w Chicago jest kilka, każdy zbiera informacje z jednej dzielnicy.

ctOS jest podłączone do specjalnej satelity, której można użyć do odłączenia systemu od infrastruktury miasta.

ctOS przerzuca dane przez Wieże ctOS-u, pod które hakerzy mogą się podpiąć, aby otrzymywać np. wskazówki dotyczące śledztw.

Kontrowersyjność Edytuj

Jedno pytanie, które często jest zadawane odnośnie ctOS to: Kto kontroluje system, który kontroluje Chicago? Jedyny minus, który odnotowano w systemie to to, że duże przedsiębiorstwa mogą korzystać z danych przechowywanych przez ctOS do maksymalizacji zysków. Stwierdzono również, że kontrola systemu może wpaść w niepowołane ręce hakerów, takich jak Aiden Pearce, Damien Brenks, T-Bone i Defalt.

Fakt, że kontrola ctOS może wpaść w niepowołane ręce, jest wyraźnie podana do wiadomości opinii publicznej przez hacking kolektywu znanego jako DedSec. Zbiorowe włamania do systemu i jego zdolności do infiltracji sprawia, że można użyć go do własnych celów, takich jak najazdy prywatności lub zbieranie danych, jednocześnie podkreślając wielką moc ctOS-u.

Ciekawostki Edytuj

  • Pod koniec gry zostaje uruchomiona nowa wersja systemu, nosząca nazwę ctOS 2.0.
  • System ten posiada każdy telefon w mieście.